Tisztelt Vásárlóink! A koronavírus járvány miatt a megrendelt termékek gyárban történő személyes átvételére jelenleg nincs lehetőség. Megértésüket köszönjük.
Murexinem.hu - Murexin termékek webáruháza
Murexinem.hu - Murexin termékek webáruháza
Kosár tartalma
A kosár üres.

Általános szerződési feltételek

1. Az ÁSZF hatálya

2. A Szerződés létrejötte

3. A Vállalkozás adatai:

4. Megvásárolható termékek köre

5. Rendelési feltételek

6. A rendelés menete

7. A megrendelések feldolgozása

8. A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjfizetésének módja

9. Szállítási feltételek

10. Szavatosság, minőségi kifogás, jótállás

11. Kellékszavatosság

12. Termékszavatosság

13. Jótállás

14. A szavatossági és jótállási igények intézésének rendje

15. Elállás joga

16. Panaszkezelés

17. Jogi igények érvényesítése – Online vitarendezés, Békéltető Testület, Járási Hivatal

18. Szerzői jogok

19. Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

20. Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért

21. Adatkezelés.

22. Vonatkozó jogszabályok gyűjteménye

 

Az ÁSZF hatálya

Az ÁSZF hatályba lépésének napja: 2020. július 20.

Jelen ÁSZF a www.murexinem.hu domain néven üzemelő Webáruház szolgáltatására terjed ki, és az üzemeltetést végző Vállalkozás, valamint a Webáruház vásárlója (a továbbiakban együtt: Felek) jogait és kötelezettségeit szabályozza.

A Webáruház szolgáltatása Magyarország területére irányul.

Vásárló (fogyasztó): A Webáruházban meghirdetett termékek megvásárlását megrendelés útján kezdeményező bármely személy, aki önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső cél érdekében jár el.

A Szerződés létrejötte

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunk által kínált lehetőségeknek, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Kérjük vegye figyelembe, hogy amennyiben gazdasági tevékenysége keretében vásárol, a kizárólag fogyasztónak minősülő vásárlókat megillető jogok (pl. elállási jog) nem illetik meg.

Tájékoztatjuk, hogy Ön, mint vásárló (fogyasztó), a Webáruház használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja az ÁSZF-et. Amennyiben megrendelést kíván leadni, a szerződési feltételek elfogadásáról és a megrendelésből eredő fizetési kötelezettség tudomásul vételéről kifejezett nyilatkozatot is tennie kell a megrendelés elküldésével egyidejűleg. Ezen nyilatkozatát, és annak időpontját a Vállalkozásunk elektronikusan tárolja.

Az alábbi feltételekkel szabályozott, a Vásárló által elfogadott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül, melyet a Vállalkozás nem iktat. Felek külön írásbeli szerződést nem kötnek egymással. A megrendeléskor hatályban lévő ÁSZF tárolt változatát a Vállalkozás a szerződés megszűnésétől számított 5 évig őrzi. Az ÁSZF magyar nyelven készült.

A Vállalkozás fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására, a folyamatban lévő vásárlásokra a megrendelés elküldésének napján érvényes ÁSZF az irányadó.

AZ ÁSZF a Webáruház e célra szolgáló menüpontjából is letölthető, illetve nyomtatható, egyebekben a megrendelés sikeres elküldését megerősítő e-mailben is megtalálható.

A Vállalkozás adatai:

Cégnév: GRaS Kft.
Székhely: 2225 Üllő, Pesti út 209.
Adószám: 10337343-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-161509
Nyilvántartásba v. h.: Budapest Környéki Törvényszék Bírósága
Bankszámlaszám: 11742283-20041456
Email cím: graskft [kukac] gras.hu
Telefonszám: +36 29 / 320-264

 

Az Eladó tárhely-szolgáltatójára vonatkozó információk:

Tárhely-szolgáltató neve: Tárhelypark Kft.
Tárhely-szolgáltató címe: 1126 Budapest, Tartsay Vilmos u. 14. 2. emelet

Tárhely-szolgáltató telefonszáma: +36 1 / 700 4140
Tárhely-szolgáltató e-mail címe: info [kukac] tarhelypark.hu

 

Online fizetési szolgáltató adatai:

Cégnév: K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft.

Székhely: 1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 9.

Ügyfélszolgálat: https://www.kh.hu/kapcsolat

Megvásárolható termékek köre

A Webáruházban építőipari termékeket forgalmazunk termékkörönkénti bontásban.

Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek. Vállalkozásunk nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Rendelési feltételek

Webáruházunkban történő rendeléshez nem kell előzetesen regisztrálnia.

A megjelenített termékek a Webáruházon keresztül online vásárolhatók meg, a szállítási feltételekben megadott házhoz szállítási feltételek szerint. A kiszállítást a gyártó végzi.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a Webáruházban a termék kiszállítási költségét rendszerünk automatikusan számolja.

A Webáruházban feltüntetett eladási árak, illetve egységárak az általános forgalmi adó összegét tartalmazzák.

A Vállalkozás a Webáruház tartalmát, a termékek körét és azok árát előzetes értesítés nélkül jogosult bármikor megváltoztatni. Ez azonban nem érinti a módosítás előtt leadott rendelések árát. A Vállalkozás a megrendelés pillanatában érvényes áron, és ÁSZF szerint folytatja az értékesítést.

Amennyiben a Vállalkozás a tőle elvárható gondosság ellenére hibás árat tüntet fel a termék mellett (0,- Ft vagy a piaci szokásoktól eltérő, nagyobb mértékű kedvezményen biztosított ár feltüntetése, vagy ha a termék akciós ára és az eredeti árból nyújtott kedvezmény mértéke alapján számított ár nem egyezik meg), úgy a Vállalkozás nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

Külön csomagolási költség a szállítási feltételek szerint kerül megállapításra, azt a termék ára nem tartalmazza.

Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a Megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére.

Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Megtekintheti a termék műszaki adatait, felhasználási javaslatokat, amennyiben a termékhez kapcsolódik további dokumentumokat nyomtathat ki, vagy kinyomtathatja a termék adatlapját. A terméket lehetősége van a kedvencekhez adni, amely megkönnyíti a kosár tartalmának összeállítását. Amennyiben a Webáruház oldalán található termékismertetőktől részletesebb tájékoztatásra van szüksége, a Vállalkozás adatai között, valamint a kezdőképernyő felugró ablakában megjelenő rögzített telefonszámon szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.

A rendelés menete

Mind a termékkategóriáknál feltüntetett termék, mind a termékleírás alatt megtalálható a „kosárba helyezem” felirattal és piktogrammal ellátott ikon, lehetővé téve a megvásárolni kívánt mennyiség megadását és vásárlói kosárba helyezését. A kosár tartalmának megtekintésére a Webáruház jobb felső sarkában elhelyezett ikonra történő kattintással van lehetőség.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a megrendelés során itt kell kiválasztania a termék mennyiségét, melyet kosárba tétel után is van lehetősége módosítani.  

1. A „kosárba helyezem” gombra kattintva a terméket a Kosárba helyezheti, a termék kosárba kerülését a képernyőn megjelenő felirat igazolja. Ön ezt követően nyugodtan folytathatja a böngészést.

2. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti.

Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, nyomja meg a vissza nyilat a böngészési előzményeknél. Ha összeállította kosara tartalmát, a megrendelés mellett döntött akkor a „TOVÁBB A PÉNZTÁRBA” gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését.

3. Ezt követően Önnek meg kell adnia az alábbi adatokat:

Megrendelő adatai: név, e-mail cím, telefonszám

Számlázási adatok: számlázási név, település, irányítószám, adószám

Amennyiben a szállítási adatok eltérnek a számlázási adatoktól, akkor a szállítási cím megadását is kérjük.       

Ezt követően van lehetősége kiválasztani a szállítás módját, illetve hogy milyen módon szeretné kiegyenlíteni a vásárlás összegét.

A Vevőnek a megrendelése véglegesítéséhez el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési Tájékoztatót, amelyet a jelölőnégyzetek kipipálásával tehet meg.

3. A Megrendelés elküldése gomb megnyomását követően a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, a Vállalkozási adatok segítségével. Vállalkozásunk a megadott telefonszámon a megrendelés teljesítésének visszaigazolásához további megerősítést kérhet annak igazolására, hogy a megrendelést valóban a megrendelőlap kitöltője kérelmezte.

4. A megrendelésének feldolgozását követően, a megadott e-mail címére küldünk Önnek a megrendelés elfogadásáról szóló e-mailt, indokolt esetben telefonon is felvesszük a kapcsolatot a kiszállítás részleteinek egyeztetése céljából. A termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor.

5. A Megrendelés elküldése gomb megnyomásával a Vásárlót fizetési kötelezettség terheli, melynek teljesítését a megrendeléskor választott módon köteles végrehajtani.

A Vásárló által elküldött megrendelés írásbeli elfogadásával a Vásárló (fogyasztó) és a Vállalkozás között a szerződés létrejön, tekintettel arra, hogy a Vállalkozásköteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését a Vásárló felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az megrendelőhöz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

Ha a Vásárló a visszaigazoló e-mailben szereplő adatokban hibát észlel, azt 1 napon belül jeleznie kell a Vállalkozás felé a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon hétfő/ péntek történik 8:00-16:00 óra között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a rendelhető termékek esetében 2-60 munkanap - terméktől függően.

A hétvégén vagy ünnepnapokon beérkezett megrendelés a munkaszüneti napot követő első munkanapon kerül feldolgozásra.

A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjfizetésének módja

A megrendelt termékek árát és a kiszállítás költségét Ön az alábbiak szerint fizetheti meg.

Előre utalás

Kérjük, a megrendelés végösszegét az alábbi számlaszámunkra szíveskedjen átutalni:

  • OTP Bank: 11742283-20041456-00000000
  • IBAN: HU62 1174 2283 2004 1456 0000 0000     
  • BIC (SWIFT): OTPVHUHB

K&H online bankkártyás fizetés

A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt a K&H Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál "fizetés bankkártyával" feliratra kattintsanak, majd a K&H Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját megadják. A K&H Bank a VISA, VISA Electron, V-Pay, MasterCard, Maestro és JCB típusú kártyákat fogadja el.

A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz. A K&H Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát pdf. formában megküldjük az Ön által megadott e-mail címre.  

Szállítási feltételek

A szállítási szolgáltatás térítés ellenében vehető igénybe, csak Magyarország területén belül. A szállítás díja 9.500 Ft,-.

A szállítás a Murexin Kft. végzi munkanapokon 8.00 - 16.00 óra között.

Kérjük, olyan szállítási címet adjon meg, ahol lehetőség szerint a fent említett időintervallumban tartózkodik és a megrendelését át tudja venni.

Szállítási határidő: maximum 14 munkanap

A szállítási határidő pontosítása érdekében, amennyiben szükséges a Vállalkozás felveszi a kapcsolatot a megrendelővel, illetve további szükséges egyeztetés és kiszállítás érdekében a szállítást végző részére biztosítja a Vásárló szállítási adatait.

Figyelem! A termékek kiszállítása 40 tonna össztömegű gépjárművel történik, a gyártó Budapest területére a behajtási engedélyt központilag intézi, Budapesten kívül a megrendelő feladata a behajtási engedély beszerzése. Amennyiben a szállítási cím behajtási engedély köteles, ezt kérjük felénk előre jelezni, és a szállítás megkezdése előtt megküldjük a szállító gépjármű rendszámát.

A szállító a megrendelt termékeket a megrendelésben meghatározott helyen köteles átadni. A fuvareszközre történő felrakodás a szállító, a lerakodás a megrendelő kötelezettsége. Darus gépkocsival történő kiszállítás, illetve a szállító általi lerakodás külön térítés mellett lehetséges.

Raklap mennyiségek megrendelése esetén:

  • A raklapos mennyiségek rendelése a Megrendelő által leadott megrendelésekből külön szállítási tételnek minősülnek, és más szabályok vonatkoznak rá, mint a többi termékre.
  • A termékek raklap mennyiségben történő megrendelése gyári szállítással, ütemezetten történik a Szállító visszaigazolása alapján.

Megrendelések nem raklapos termékek esetén:

  • A bruttó 100.000 Ft,- feletti megrendelési értéknél a megrendeléseket Szállító a mindenkor érvényes túraterve alapján teljesíti. A túratervtől eltérő szállítás Megrendelő költségén, külön megállapodás alapján lehetséges. A bruttó 100.000 Ft,- rendelési értékbe a raklap mennyiségben rendelt termékek értéke nem számít bele.
  • A bruttó 100.000 Ft,- alatti megrendeléseket Szállító kizárólag külön, a Megrendelővel előre megállapodott módon és költségen teljesíti. Ezen megrendeléseket külön megállapodás hiányában a minimum rendelési érték elérésekor a túratervnek megfelelő napon teljesítjük.
  • A Murexin Kft. által forgalmazott kereskedelmi termékek (pl.: az ESS hőszigetelő rendszerek termékcsoport hőszigetelő lemezek, tartozékok és profilok; szerszámok, marketing anyagok; kvarchomok stb.) megrendelése esetén mind a szállítási díj, mind a szállítási határidő meghatározása egyedi megállapodás alapján történik.

Megrendelő egyéb, vételáron felüli esetleges költségei:

  • Daruzási költség: 5.000 Ft,-/óra + ÁFA
  • Emelőhátfalas autó: 5.000 Ft,-/óra + ÁFA
  • Kézzel történő lerakodás költsége: 2.000 Ft,-/óra/fő + ÁFA

Az ilyen jellegű kéréseket minden esetben kérjük a megrendelésen feltüntetni.

 

Göngyöleg:

A termékek ára a göngyöleg árát nem tartalmazza.

  • EUR raklap betéti díja: 2.900 Ft,-/raklap + ÁFA
  • EUR raklap használati díja: 0 Ft,-/raklap + ÁFA
  • Konténer betéti díja: 50.000 Ft,-/db + ÁFA
  • Konténer használati díj: 3.000 Ft,-/db + ÁFA
  • Csomagolási díj: 0 Ft,-

A szállító csak a 2 hónapon belül visszaszállított, ép, rendeltetésszerű használatra alkalmas raklapot, konténert köteles visszavenni.

Szállítással kapcsolatos reklamációk:

Kérjük a terméket a kiszállításkor a munkatársunk előtt szíveskedjék megvizsgálni. Amennyiben az átadás-átvétel során a leszállított terméken bárminemű sérülést tapasztal, arról a szállítóval együttesen köteles jegyzőkönyvet felvenni. Az igazolhatóan a szállításból eredő károkért a Vállalkozást terheli a felelősség.

Utólagos, jegyzőkönyv nélküli szállítási reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén a Vállalkozás ügyfélszolgálati adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

A termék a Vállalkozás tulajdonában marad a vételár teljes kifizetéséig. Amennyiben a termék a Vásárló birtokába kerül a vételár teljes kifizetését megelőzően, úgy a Vállalkozás irányába a Vásárló felelősséggel tartozik mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

Szavatosság, minőségi kifogás, jótállás.

Minden vásárlóknak joga van a minőségi hibás termékekkel (bármilyen termékkategóriában) kapcsolatosan minőségi kifogással, reklamációval élni Webáruházunkban a 12-15. pontokban foglaltak szerint.

A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

Kellékszavatosság

Ön a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Kellékszavatossági igénye keretében kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogok érvényesítésére már nincs lehetőség.

A Vásárló a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, mint a vásárlás tényének igazolása (számlával). A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban Ön köteles bizonyítani, a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén – választása szerint – az előző pontban meghatározott kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.

Jótállás

Hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabályi előírás alapján a Vállalkozás a köznyelvben garanciaként ismert fogalommal megegyező jótállásra köteles.

Jótállásra akkor kötelezett a vállalkozás, ha az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003.  (IX.22.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt termékeket forgalmazza.

A hivatkozott jogszabályban részletezett termékek körébe nem tartozó Termékek esetén a Vállalkozás jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.

A jótállási jegyen fel kell tüntetni:

a) a vállalkozás nevét, címét,

b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint - ha van - gyártási számát,

c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,

d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy - a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén - a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,

e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá

f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, és nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő jogait.

A szavatossági és jótállási igények intézésének rendje

Szavatossági igény érvényesítésekor a szerződés megtörténtét a Vásárlónak kell bizonyítania a vásárlást igazoló számla bemutatásával.

A Vállalkozás a nála bejelentett (e-mailben, vagy postai úton, továbbá szóban előterjesztett) szavatossági vagy jótállási igényről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti

a) a Vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

b) a Vásárló és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,

c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,

d) a hiba bejelentésének időpontját,

e) a hiba leírását,

f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá

g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

Amennyiben ez a jegyzőkönyv felvétele időpontjában nem teljesíthető, a Vállalkozásnak 5 napon belül kell megküldenie a Vásárló felé a szavatossági illetve jótállási igény teljesíthetőségéről szóló tájékoztatását.

A vállalkozás a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A vállalkozás törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A Vásárló hátrányára nem köthető ki szerződési feltétel, az ilyen kikötés helyébe a vonatkozó jogszabály rendelkezései lépnek.

Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II.26) Kormányrendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak.

Ön a megrendelés kezdeményezésétől kezdődően a megrendelés visszavonásáig – indokolás nélkül – visszavonhatja a megrendelésben elküldött vételi ajánlatát.

Ezen felül, a megrendelés elfogadásától kezdődően a megrendelt termék kézhezvételétől (illetve több termék kiszállítása esetén az utolsóként kiszállított termék kézhezvételétől) számított 14 napig indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

Amennyiben élni kíván elállási jogával, úgy ezt a Vállalkozással egyértelmű szóbeli, vagy írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). A Vállalkozás az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni Önnek. Elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a Vállalkozásnak visszaküldeni. A visszaküldés költsége Önt terheli.

Az elállási nyilatkozat letölthető a Webáruház Elállási nyilatkozat menüpontjában.

Amennyiben elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles a Vállalkozás az általa teljesített fizetéseket a vásárlással megegyező fizetési módon visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. Ez alól kivétel, ha Ön olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. A Vásárlónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg Ön hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén a Vállalkozás a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.

A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

A fogyasztó felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az elállási jog nem gyakorolható olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

Panaszkezelés

A Vállalkozással szemben Ön panasszal élhet szóban a Vállalkozás székhelyére címzett postai küldeményben, az ügyfélszolgálat elektronikus levelezési címére küldött levélben, illetve szóban a Vállalkozás telefonos ügyfélszolgálati elérhetőségén.

Ügyfélszolgálat adatai: webshop [kukac] gras.hu; 29/320-264


a) a Vásárló neve, lakcíme,A panasz felvételéhez szükséges:

b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

c) a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

d) a vállalkozás nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Vásárló aláírása,

f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Webáruház a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Webáruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal együtt küld meg a vásárló részére. A Vállalkozás a hozzá érkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ ad. Amennyiben panaszra a Vállalkozás elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia.

A panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt őrzi meg a Vállalkozás.

A Vállalkozás az általa kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton történő rendezésére törekszik.

A Vállalkozás nem vállal felelősséget a vis maiorból (természeti katasztrófák, nemzetközi járványügyi helyzet, háború, forradalom, felkelés, közlekedési útvonal lezárása, behozatali-kiviteli tilalmak, devizakorlátozások, embargó, bojkott, a szerződésszerű teljesítést lehetetlenné tevő súlyos üzemzavarok) eredő, vagy egyéb olyan károkért, melyekkel összefüggésben bizonyítja, hogy azt ellenőrzési körén kívül eső, előre nem látható körülmény okozta, és amely körülményekkel kapcsolatban nem volt elvárható, hogy azt a Vállalkozás elkerülje vagy az így bekövetkező kárt elhárítsa.

Vásárló részéről kártérítés követelésére a Ptk-ban és az egyéb jogszabályokban meghatározott esetekben, így különösen a szándékosan vagy súlyosan gondatlanul okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegés esetén van lehetőség. A vásárlónak a kártérítés követelésével összefüggésben bizonyítania kell

- a szerződésszegést, mint a károkozó magatartást,

- azt, hogy a kár a szerződésszegés következménye volt, és

- a bekövetkezett vagyoni kár mértékét.

Jogi igények érvényesítése – Online vitarendezés, Békéltető Testület, Járási Hivatal

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr. Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.

Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testület előtti eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testületnél jogosult eljárást kezdeményezni. A békéltető eljárásában a Webáruház üzemeltetője a vonatkozó jogszabály alapján köteles részt venni és együttműködni. A testületek listáját megtalálhatják a www.bekeltetes.hu oldalon.

A vállalkozás székhelye szerint illetékes Békéltető Testület (Pest megyei Békéltető Testület, 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240., Telefon:  +36 1/269 0703 vagy +36 1/784 3076, e-mail: pmbekelteto@pmkik.hu), eljárásának lefolytatására irányuló kérelem letöltéséhez kattintson ide.

Amennyiben a fogyasztó panaszát vagy minőségi kifogását a webáruház nem, vagy nem a jogszabályoknak megfelelően kezelte, illetve egyéb, a fogyasztói jogot sértő hibát vétett, a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A lakóhely szerint illetékes járási hivatalok listáját és elérhetőségeit a www.jarasinfo.gov.hu oldalon érhetik el. Egyes esetekben (így webáruházakat érintő bizonyos jogsértések esetén is) az eljárást a megyeszékhelyek járási hivatala folytatja le.

Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítéséig lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett).

Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

Adatkezelés

Kérjük olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat, amelyben részletesen ismertetjük az EU Általános Adatvédelmi rendeletének megfelelő adatkezelési gyakorlatunkat, illetve a fogyasztók személyes adatainak védelméhez fűződő jogait és lehetőségeit.

Vonatkozó jogszabályok gyűjteménye

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben az alább felsorolt jogszabályok rendelkezései az irányadók:

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló (2013. évi V. törvény),
  • Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (eKertv.)
  • A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv.
  • A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. Rendelet
  • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22) Korm rendelet
  • a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
  • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22) Korm rendelet
  • a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet